Przed zadaniem pytania prosimy zapoznać się z listą najczęściej zadawanych pytań (poniżej).

Jak dobrać akumulator do mojego samochodu?

Przy wyborze akumulatora zawsze należy kierować się zaleceniami producenta dotyczącymi pojemności oraz prądu ładowania. Ważne też jest sprawdzenie, po której stronie znajduje się biegun dodatni.

Jeśli nie mamy pod ręką instrukcji do naszego samochodu, a z poprzednim akumulatorem nie było dotąd wyraźnych problemów, dane te można przeczytać ze znajdującej się na nim etykiety.

Mój samochód nie chce odpalić. Czy to wina akumulatora?

Możliwe, ale niekoniecznie. Żeby ułatwić odpowiedź na to pytanie, większość akumulatorów Kozak posiada technologię Kozak Eye, która pozwala na błyskawiczną ocenę stanu akumulatora. Jeśli „oczko” jest białe, faktycznie czeka nas wymiana tego elementu. Jeśli jest czarne, w zupełności wystarczy doładowanie. Jeśli widzimy kolor zielony, akumulator jest sprawny i gotowy do użycia, a przyczyna awarii pojazdu musi leżeć gdzieś indziej (w tym przypadku zazwyczaj będzie to wina rozrusznika).

Akumulatory Kozak są bezobsługowe. Czy to znaczy, że nie muszę nic z nimi robić?

W większości przypadków tak. Bezobsługowość polega na tym, że jeśli odpowiednio korzystamy z akumulatora, po jego podłączeniu nie czekają nas niemal żadne dodatkowe czynności.

Jednak podobnie, jak w przypadku każdego innego sprzętu, o ten element również należy dbać, by nie spotkała go przedwczesna awaria. W tym przypadku wystarczą najprostsze czynności serwisowe, jak okresowe czyszczenie klem (np. przy okazji mycia silnika – należy wówczas oczywiście zachować pełną ostrożność) czy dbałość o sprawność pozostałych elementów pojazdu – jeśli np. mamy uszkodzony alternator, akumulator może ulec awarii.

Naładowałem akumulator, a Kozak Eye pozostaje czarne. Czy akumulator jest uszodzony?

Kozak Eye dokonuje pomiarów gęstości elektrolitu, jednak wynik pojawia się z opóźnieniem trwającym 1-2 godziny, jeśli przed ładowaniem wymieszano elektrolit. Mieszanie elektrolitu polega na kilkukrotnym przechyleniu akumulatora w przód i w tył. W ten sposób cięższy od wody kwas miesza się i pomiar jest znacznie dokładniejszy.

Przez kilka tygodni nie będę używał akumulatora. Czy coś mu grozi?

Jeśli zachodzi konieczność nieużywania akumulatora przez kilka tygodni, warto odłączyć go od samochodu i przechowywać w jakimś pomieszczeniu – niskie temperatury znacznie przyspieszają proces wyładowania, któremu podlegają wszystkie akumulatory kwasowo – ołowiowe. Warto też przynajmniej raz w tym czasie doładować akumulator.